تاکید گروه بین‌المللی حمایت از سوریه بر تداوم آتش بس
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

همزمان با غدیر؛ شیعیان سوریه میان مرگ و زندگی

  • همزمان با غدیر؛ شیعیان سوریه میان مرگ و زندگی

    به روز نیوز :


    در حالی که شیعیان جهان به مناسب فرا رسیدن عید غدیر در شادی و سرور به سر می برند، شیعیان محاصره شدۀ فوعه و کفریا در سوریه، در حال استغاثه برای نجات از حملات و محاصرۀ مرگبار گروه تروریستی جیش الفتح اند.

    «جمیل الشیخ»، خبرنگار شبکه العالم  در سوریه، از فوعه (حومۀ ادلب) گزارش داد مردم دو شهر تحت محاصره کفریا و فوعه در حومه ادلب با برگزاری تحصنی از جامعه جهانی و سایر نهادهای ذیربط خواستند تا این منطقه نیز مانند سایر مناطق سوریه، شامل توافق های آتش بس شود و همچنین ضمن پایان دادن به محاصره این دو شهر، کمک های انسانی فوری برای آنها ارسال و بیماران، زخمی ها و افراد مسن تحت محاصره به مناطق دیگر منتقل شوند.

    تحصن کنندگان با انتقاد از اینکه شهرهای کفریا و فوعه در چارچوب توافق آتش بس اخیر و ارسال کمک های انسانی به اهالی آنها جای نگرفته اند، از جامعه جهانی خواستند به محاصره این دو شهر در حومه ادلب پایان دهد.
    در حالی که گروههای مسلح در اطراف شهرهای فوعه و کفریا همچنان به حملاتشان به سوی ساکنان این دو شهر با شلیک موشکی یا عملیات تک تیراندازها ادامه می دهند و از سوی دیگر مایحتاج زندگی در آنها نایاب شده است اهالی کفریا و فوعه با انتقاد شدید از جامعه جهانی و بانیان توافق آتش بس اخیر، خواستار قرار گرفتن شهرهایشان در چارچوب توافقات آتش بس در آینده و ارسال کمک به آنها و همچنین انتقال بیماران، زخمی ها و افراد سالخورده تحت محاصره به سایر مناطق جهت مداوا شدند.
    برگزار کنندگان این تحصن در فوعه از همه کسانی که در سایر شهرهای سوریه با هدف رساندن صدای مردم این دو شهر به جهانیان اقدام به تحصن های مشابه کرده بودند تقدیر و تشکر کردند.
    مردم کفریا و فوعه، همچنین اولین سالگرد شهادت شماری از مردم این دو شهر تحت محاصره را که در جریان مقابله با حملات شدید جیش الفتح به شهادت رسیده بودند، گرامی داشتند.
    به همین مناسبت، مردم با سر دادن شعارهایی، بر پایداری و حفظ وصایای شهدا تأکید کردند. علاوه بر این، خانواده های شهدا بر مزار آنها به عزاداری پرداختند.





:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: